söndag 19 december 2010

Lucia

Hej allihopa!
Igår firade vi våran egen lucia. En vecka försent...

Det började med att matte och hennes kompisar fixade i stallet och tränade på låtarna. De bestämde hur vi skulle gå in och ut och allt annat viktigt.
Sedan fick vi (jag, Molly, Nemo, Kokos, Skorpan, Tussan och Tingeling)  vara med!
Vi fick vara med och träna, det gick ganska bra för att vara oss...

Jag var tärna. Tussan och Kokos var också tärnor.
Tingeling var lucia.
Skorpan var tomte. Det var Nemo också, fast hon hade ingen luva på sig.
Molly var sjärngossetomtetärna (vilket slutade med att hon inte var så mycket). Hon gillar inte att ha saker runt öronen precis...

Efter ca 1 timmes träning skulle vi göra allt ihopa "på riktigt".
Tro det eller ej, men vi hade faktiskt väldigt mycket publik!

Vi började med att gå in under tiden vi sjöng "Sankta lucia".
Alla texter var omgjorda, så det lät precis som en kaninlucia!

Sen sjöng vi "tre pepparkaksgubbar", "Staffan stalledräng", "lusse lelle" "Midnatt råder" och "Sankta lucia en gång till.
Vi läste dikter också.

Sammanfattning: Min första och mest lyckade lucia någonsin! (dock hade jag lite svårt att vara stilla. Lite nervös...)

Lurvig Luciakram //Hoppsan

Det fanns ingen bild på mig. Hoppas det går bra med en på Molly. Här som stjärngosse.

2 kommentarer: