tisdag 3 maj 2011

Kloklippning nr1

Hej allihop (speciellt ett hej till min nya lekkamrat katten Tjillivippen! Som typ kan döda mig, men i alla fall!)

Idag var det första gången jag klippte klorna.
Det gick sådär..
Framtassarna gick som en dans = hur bra som helst!
Men baktassarna gick inte alls.....
Jag ville verkligen inte. fast jag blev både kliad, klappad och mutad med kex...
Vad gör man om inget av det fungerar???
Matte har problem om man säger så...

Hoppsan kommer inte kunna tävla på lördag...
Tråkigt...
Matte ska åka upp till mormor och morfar i stället.
Men det blir också kul! (För henne....)

Katten är en riktig nice figur!
Jag låg och sov i transportburen, katten låg och sov i mattes knä. Matte satt utanför transportburen.
Jag vaknade och hoppade ut, och katten blev livrädd! Matte kunde bara inte sluta skratta!
Men katten kn vara dum mot mig också! Förut försökte han slå mig med klorna...
Tur att matte finns som kan slå till katten om han är dum!
Gillar dig matte! (Slick slick)

Nu ska jag fortsätta leka med katten!

Katten och Jag i köket
Puss och kram från mig! //Steed

1 kommentar:

  1. Haha, Ella skrämde också ihjäl katten en gång, jag skrattade så att jag höll på att trilla omkull XD

    Sv på din kommentar: Ja det lät ju bra, jag ska mejla och fråga ;)

    SvaraRadera