måndag 6 juni 2011

Strömsholm

Hej!

I helgen jar jag vart på Strömsholm!!

Lördag


Absolut en dag då man håller på att dö för att det var så varmt! Matte led i och för sig nog med än mig XD


1.Kom dit (alltid en fördel att vara på plats)
2.Satte upp skyggskydd och fixade med vatten m.m
3. VÄNTA!!!!!!!! Medans matte log och lata sig, åt mat, tittade bland stånden och på hästarna.....
4. Blev hämtat och vi åkte hem

Vi hann aldrig hoppa min klass...
Vi var tvungna att åka när klassen började, matte skulle nämligen på skytte. Men där kom hon ju trea :)
Synd bara att vi inte hann starta! Men spelar roll! Vi skulle ju på den igen dagen efter! XD

Söndag


Bååååååååsig dag.... Men det glömmer man snart bort! Man ska ju tävla! XD Två gånger till och med!

1. Kom dit
2. Satte upp skyggskydd
3. Efter en lång väntan fick jag komma ut för att hoppa (hade start 45 av 54, fatta drygt!)
4. Hoppade fram
5. Fick starta, hoppade ett hinder, sedan hoppade jag fel hinder och blev därmed utesluten.... Oj då....
6. Vänta på nästa start (det var x2) Jag i transportburen och Matte utanför, hon är lite för stor för att få plats i transportburen.... XDXD Hon åt mat, kollade på hästar och stånden m.m under tiden.
7. Hoppade över (hahaXD) framhoppningen och valde att starta direkt
8. Startade, tog inte fel väg och kom runt banan på 3 fel! :D
9. Väntade på hemfärd......
10. Kom hem till Molly :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Första gången blev jag utesluten, alltså inget resultat...
Andra gången rev jag tre hinder och kom nästan sist, fast det gäller att vara felfri på 49 starter (som det var den är gången)....

Måndag


Dagen efter Strömsholm! Pust!
Men då bygger matte en rakbana ich jag måste hoppa den tre gånger! Pust! Fast jag klarade den superfint! Alla gångerna :D
Molly gick det också bra för, för att vara Molly! XD
Stisse hoppade nästan lika höga hinder som jag, men bara nästan! Han fixade det bra! Förutom att det fanns mat mellan hindren, det hade visst inte matte tänkt på.....

Lurviga kramar från mig! //Hoppsan


P.S Filmer på hur det gick kommer så fort som möjligt! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar